text_header2
0 товаров
0грн

Комп'ютер не бачить флешку

Комп'ютер не бачить флешку
530
0
23.07.2021

Інколи комп'ютер не розпізнає підключену флешку. Така проблема може мати різні прояви: іноді немає ніякої реакції на підключення, іноді є звук підключення, але USB флешка не з'являється в провіднику, іноді накопичувач видно, але відкрити його не виходить з різними помилками. Давайте розглянемо шляхи розв’язання такої задачі.


Що робити, якщо комп'ютер не бачить флешку. 


Існує безліч причин, за яких ви можете зіткнутися з тим, що комп'ютер не бачить флешку. Проблема може проявитися в Windows 10, 8.1, Windows 7 або XP.


Розглянемо більш докладно як діяти коли комп'ютер або ноутбук не бачить підключену USB флешку: не відображає її зовсім (хоча звук підключення при цьому може бути) або ж вона підключається, але з помилками.


Комп'ютер не бачить підключену флешку, а звук підключення є - прості способи виправити проблему


Розглянемо випадки при підключенні флешки до комп'ютера або ноутбука із запущеною Windows 10, 8.1, 7 або іншою операційною системою. 


Також перед тим як приступати і в разі, якщо ваш USB накопичувач підключений до передньої панелі ПК, через який-небудь USB-хаб або подовжувач USB, рекомендовано спробувати підключити його безпосередньо до роз'єму USB, а для настільного комп'ютера - на задній панелі. При цьому може мати сенс перевірити роботу накопичувача як на роз'ємі USB 3.0 так і USB 2.0, незалежно від того, стандарт підтримує накопичувач. Якщо флешка не працює при підключенні до переднього порту USB на ПК, перевірте правильність підключення передньої панелі до материнської плати.


Також, при наявності безлічі підключених USB пристроїв (принтери, камери, мікрофони та інші), спробуйте відключити необов'язкові пристрої, перезавантажити комп'ютер і заново підключити флешку. Про всяк випадок, візуально огляньте коннектор на флешці: бруд теж може бути причиною даної проблеми.


Ще один поширений простий варіант для Windows 10 - USB флешку видно і вона справно працює після перезавантаження комп'ютера (через Пуск - Перезавантаження), але перестає відображатися після використання пункту «Завершення роботи» і повторного ввімкнення (або переведення його в режим сну/глибокого сну). В цьому випадку можна вимкнути Швидкий запуск Windows 10, перезавантажити систему і перевірити, чи вирішило це проблему.


  • Перевірте, чи бачить комп'ютер підключену флешку в "Керуванні дисками" (diskmgmt.msc)
  • Запустіть утиліту управління дисками одним із таких способів:
  • Натисніть клавіші Win + R, введіть diskmgmt.msc в вікно “Виконати” та натисніть Enter.
  • У Windows 10 натисніть правою кнопкою миші по кнопці «Пуск» і виберіть пункт "Керування дисками".
  • Зайдіть в Панель управління - Адміністрування - Управління комп'ютером - Управління дисками.
  • У вікні управління дисками, зверніть увагу, чи з'являється і зникає флешка при її підключенні і відключенні від комп'ютера.


Ідеальний варіант - якщо комп'ютер бачить флешку, що підключається  і всі розділи на ній (зазвичай один) в стані «Справний» і файловою системою FAT32 або NTFS. В цьому випадку зазвичай достатньо клікнути по ньому правою кнопкою миші, вибрати в контекстному меню «Змінити букву диска або шлях до диска» і призначити йому букву диска.

Зламався комп'ютер?

Проведемо експертизу техніки і ПО, оцінимо компетентність ІТ-персоналу, виявимо проблеми та можливі ризики. Ви отримаєте об'єктивну інформацію про роботу вашої технічної служби, перелік заходів щодо оптимізації витрат і концепцію розвитку ІТ-інфраструктури

Якщо розділ несправний або видалений, то в статусі ви можете побачити:


  • Файлову систему RAW. 
  • «Не розподілена». Спробуйте клацнути по ньому правою кнопкою миші і, якщо такий пункт виявиться в меню, вибрати «Створити простий том» для створення розділу і форматування флешки (дані при цьому будуть видалені).
  • Якщо поруч з ім'ям (Диск і номер) накопичувача зліва ви бачите стрілку, натисніть на ім'я правою кнопкою миші і перевірте, чи доступний пункт «Форматувати диск».


Якщо в утиліті управління дисками для вашої флешки буде відображатися мітка «Невідомий» або «Не ініційовано» і один розділ в стані «Не розподілений», це може означати, що флешка пошкоджена і вам слід спробувати відновлення даних (про це далі). Також можливий і інший варіант - ви виконували створення кількох розділів на флешці (вони можуть створюватися і автоматично, наприклад, деякими програмами для створення завантажувальних флешок).


Перевірка помилок USB накопичувача в диспетчері пристроїв


Спробуйте зайти в диспетчер пристроїв і перевірити стан і наявність флешки там:


Натисніть клавіші Win + R, введіть diskmgmt.msc і натисніть Enter, щоб відкрити диспетчер пристроїв.


Подивіться, чи відображається ваша флешка як невідомий пристрій, пристрій з помилкою (з жовтим знаком оклику), або ж в розділі «Інші пристрої» (як на скріншоті) - накопичувач може називатися там своїм справжнім ім'ям або ж як Оперативна пам'ять для USB.




USB накопичувач з помилкою може показуватися і в розділі «Контролери USB».



Якщо такий пристрій є в наявності, клікніть по такому пристрою правою кнопкою миші, виберіть пункт «Видалити» в контекстному меню, а після його видалення в диспетчері пристроїв в меню виберіть дію - Оновити конфігурацію устаткування. Можливо, вже цього дії виявиться досить для того, щоб ваша флешка з'явилася в провіднику Windows і була доступна.



Якщо після виконаної дії пристрій продовжує відображатися з помилкою, відкрийте властивості цього пристрою (правий клік і вибір пункту «Властивості» в контекстному меню) і подивіться код помилки в розділі «Загальні» - «Стан пристрою». Якщо код помилки присутній, виконайте пошук за ним. Окремо про Код 43: якщо флешка повідомляє саме про цей код помилки, по можливості перевірте її на іншому комп'ютері або ноутбуці - якщо там та ж ситуація, з великою ймовірністю причина в апаратній несправності USB накопичувача або несправності його роз'єму.


І ще один важливий момент: якщо в диспетчері пристроїв є невідомі пристрої або пристрої з помилками навіть без підключення USB флешки, можливо причина проблем з флешкою саме в цьому і вам потрібно встановити драйвери саме для цих пристроїв (часто мова йде про USB контролери/концентратори). Для цього рекомендовано завантажити вручну драйвери (чіпсета і, при наявності, USB) з офіційного сайту виробника материнської плати ПК або виробника ноутбука і встановити їх. Причому, враховуйте, що навіть якщо драйвери на офіційному сайті призначені для старішої версії Windows, ніж у вас встановлена, зазвичай вони справно працюють і на новіших версіях ОС: наприклад, ви можете встановити драйвери Windows 7 в Windows 10.


Перевстановлення контролерів USB пристроїв в диспетчері пристроїв


Якщо ніщо з описаного вище поки не допомогло, при цьому комп'ютер не бачить взагалі ніякі флешки, а не тільки одну конкретну, можна спробувати наступний спосіб:


  1. Зайдіть в диспетчер пристроїв, натиснувши клавіші Win + R і ввівши devmgmt.msc
  2. У диспетчері пристроїв відкрийте розділ Контролери USB
  3. Увага: при наступній дії у вас можуть відключитися клавіатура і миша, як правило, перезавантаження комп'ютера вирішує проблему. Видаліть (через правий клік) всі пристрої з назвами Кореневий USB концентратор, USB Host Controller або Generic USB Hub.
  4. У диспетчері пристроїв виберіть в меню Оновити конфігурацію устаткування.
  5. Після повторної установки контролерів USB пристроїв, перевірте, чи почали працювати USB накопичувачі на вашому комп'ютері або ноутбуці.


Інші методи виправлення підключення USB флешки до комп'ютера або ноутбука


Якщо попередні варіанти не допомогли вирішити проблему з видимістю USB флешки в системі, перейдемо до більш складних методів. Важливо: перед початком рекомендовано створити точку відновлення системи, вона може стати в нагоді, тому що описувані дії потенційно можуть призвести до непрацездатності інших USB пристроїв.


Перевірка параметрів запуску служби USBSTOR


Якщо відключити системну службу USBSTOR, то комп'ютер перестане реагувати на підключення знімних USB накопичувачів, тобто не буде бачити ніякі флешки. Перевірити параметри запуску служби можна наступним чином:


  • Зайдіть в редактор реєстру, натиснувши клавіші Win + R і ввівши regedit
  • Перейдіть до розділу HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Services \ USBSTOR
  • У правій частині вікна редактора реєстру перевірте значення параметра Start. Якщо воно дорівнює 4, то служба відключена. Двічі натисніть по параметру і задайте значення 3.



  • Перезавантажте комп'ютер.


Якщо причина проблем з підключенням флешки була у відключеній службі, ці дії дозволять виправити ситуацію.


Видалення старих драйверів USB пристроїв


Старі драйвери для USB, наявні в Windows можуть викликати проблеми на кшталт «Вставте диск в пристрій», а також помилки, пов'язані з присвоєнням літери флешці. Крім цього, це ж може бути причиною того, що комп'ютер перезавантажується або зависає, коли ви вставляєте флешку в USB порт.


ІТ-аудит для Вашої компанії Проведемо експертизу техніки і ПО, оцінимо компетентність ІТ-персоналу, виявимо проблеми та можливі ризики. Ви отримаєте об'єктивну інформацію про роботу вашої технічної служби, перелік заходів щодо оптимізації витрат і концепцію розвитку ІТ-інфраструктури дізнатися більше


Справа в тому, що за замовчуванням Windows встановлює драйвери для USB-накопичувачів в той момент, коли ви їх вперше підключаєте до відповідного порту комп'ютера. При цьому, коли флешка відключається від порту, драйвер залишається в системі. При підключенні нової флешки, можуть виникнути конфлікти, викликані тим, що Windows спробує використовувати раніше встановлені драйвери, що відповідають цьому USB порту, але іншого USB накопичувача.


Як видалити старі драйвери USB накопичувачів:


  1. Вимкніть комп'ютер або ноутбук і відключіть всі запам'ятовуючі (і не тільки) пристрої USB (флешки, зовнішні жорсткі диски, кард-рідери, веб-камери та інші. Мишку і клавіатуру можна залишити за умови, що в них немає вбудованого кард-рідера.
  2. Увімкніть комп'ютер знову.
  3. Скачайте утиліту DriveCleanup https://uwe-sieber.de/files/drivecleanup.zip (сумісна з Windows 10, 8.1 і Windows 7), розпакуйте архів.
  4. З розпакованої папки запустіть drivecleanup.exe потрібної розрядності від імені адміністратора (правий клік по файлу - запустити від імені адміністратора).
  5. Ви побачите процес видалення всіх драйверів і записів про них в реєстрі Windows.



Після закінчення роботи програми, перезавантажте комп'ютер. Тепер, коли ви вставите флешку, Windows встановить нові драйвери для неї.


Ще два методи здійснити те ж саме:


Використовувати безкоштовну програму Privazer: якщо запустити її в режимі просунутого користувача і перейти в розділ «Певні залишкові записи», там ви знайдете пункт для очищення історії USB, як на зображенні нижче.


 


Можна використовувати утиліту USBOblivion.


Виправлення проблем при підключенні USB накопичувача в редакторі реєстру


У деяких випадках проблеми з видимістю флешки в Windows 10, 8.1 і Windows 7 можуть викликати певні записи в реєстрі:


  1. Відкрийте редактор реєстру, для цього натисніть клавіші Win + R на клавіатурі, введіть regedit у вікно «Виконати» і натисніть Enter.
  2. Перейдіть в розділ реєстру HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control \ Class \ {36fc9e60-c465-11cf-8056-444553540000}
  3. Якщо в правій панелі редактора реєстру в цьому розділі ви побачите параметри з іменами UpperFilters і LowerFilters, натисніть по ним правою кнопкою миші і видаліть їх.
  4. Перейдіть в розділ HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Policies \ Microsoft \ Windows \
  5. Якщо в цьому розділі є підрозділ з ім'ям RemovableStorageDevices, видаліть його.
  6. Перезавантажте комп'ютер.


Після перезавантаження комп'ютера знову спробуйте підключити вашу флешку: якщо зазначені параметри реєстру були в наявності, з великою ймовірністю після їх видалення USB накопичувач буде відображатися в системі.


Windows 10 не бачить флешку після оновлення або установки


Багато користувачів стикаються з проблемою не відображення USB накопичувачів після оновлення до Windows 10 з попередніх ОС, або після простої установки оновлень на вже встановлену Windows 10. При цьому часто трапляється, що не помітні флешки тільки по USB 2.0 або USB 3.0 - тобто можна припустити, що потрібні драйвери на USB. Однак, за фактом часто подібна поведінка буває викликано не драйверами, а некоректними записами в реєстрі про раніше підключати USB накопичувачах.


У цьому випадку може допомогти безкоштовна утиліта USBOblivion, що видаляє з реєстру Windows всі відомості про раніше підключалися флешках і зовнішніх жорстких дисках (точки монтування USB-накопичувачів). Перед використанням програми настійно рекомендую створити точку відновлення Windows 10.


Вимкніть всі флешки і інші запам'ятовують USB пристрою від комп'ютера, запустіть програму, відзначте пункти «Провести ретельне очищення» і «Зберегти reg-файл скасування», потім натисніть кнопку «Очищення».


Після завершення очищення, перезавантажте комп'ютер і підключіть флешку - з великою ймовірністю, вона визначиться і стане доступною. Якщо ж ні, то спробуйте також зайти в диспетчер пристроїв (через правий клік по кнопці Пуск) і виконайте дії з видалення USB накопичувача з розділу Інші пристрої та подальшого оновлення конфігурації обладнання (описувалося вище). Завантажити програму USBOblivion можна з офіційної сторінки розробника: https://www.cherubicsoft.com/projects/usboblivion


Але, стосовно Windows 10 можливий і інший варіант - дійсна несумісність драйверів USB 2.0 або 3.0 (як правило, тоді вони відображаються зі знаком оклику в диспетчері пристроїв). В цьому випадку рекомендація - перевірити наявність потрібних драйверів USB і чіпсета на офіційному сайті виробника ноутбука або материнської плати ПК. При цьому рекомендую використовувати саме офіційні сайти виробників самих пристроїв, а не сайти Intel або AMD для пошуку таких драйверів, особливо якщо мова йде про ноутбуки. Також іноді проблему допомагає вирішити і оновлення БІОС материнської плати.


Додаткові дії


Перевірте Ваш комп'ютер на віруси - вони можуть служити причиною неадекватної поведінки USB пристроїв


Перевірте реєстр Windows, а саме ключ HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Policies \ Explorer

Якщо в цьому розділі ви побачите параметр з ім'ям NoDrives, видаліть його і перезавантажте комп'ютер.


Зайдіть в розділ реєстру Windows HKEY_LOCAL_MACHINE \ System \ CurrentControlSet \ Control

Якщо там присутній параметр StorageDevicePolicies, видаліть його.


У деяких випадках допомагає повне знеструмлення комп'ютера. Зробити це можна так: вимкніть флешки, вимкніть комп'ютер або ноутбук, вимкніть з розетки (або вийміть батарею, якщо це ноутбук), а потім, на вимкненому комп'ютері натисніть і утримуйте декілька секунд кнопку живлення. Після цього відпустіть її, знову підключіть електроживлення і увімкніть. Як не дивно, це може іноді допомогти.


Відновлення даних з флешки, яку не бачить комп'ютер


У разі, якщо в управлінні дисками Windows комп'ютер відображає флешку (на якій раніше були важливі дані), але в стані «Не розпізнано», «Не ініційовано», а розділ на флешці - «Не розподілений», то є ймовірність, що дані на флешці пошкоджені і вам буде потрібно скористатися відновленням даних.


Варто пам'ятати про декілька речей, які підвищують ймовірність успішного відновлення даних:


  • Не записуйте нічого на флешку, яку хочете відновити
  • Не намагайтеся зберегти відновлені файли на той же носій, звідки вони відновлюються


Якщо нічого не допомогло, і ваш комп'ютер так само не бачить флешку, а файли і дані, що збережені на ній дуже важливі, то останньою рекомендацією буде звернутися до компанії, яка професійно займається відновленням файлів і даних. 

530
0
23.07.2021
Коментарі
Залишити коментар